woensdag 2 maart 2016

Bezoek aan de Dossin Kazerne

Op dinsdag 1 maart ben ik samen met Rani de Dossin kazerne gaan bezoeken in Mechelen.
Het was een regenachtige dag en dat gaf een extra touch aan het geheel.
Na even zoeken hadden we de ingang gevonden en gingen we het museum binnen.

Ik persoonlijk vond het een mooi museum met een interessante inhoud maar ik miste toch iets. Gedurende ik in het museum aanwezig was had ik, ondanks alle gruwelijke foto's en filmfragmenten, nooit het gevoel dat hier iets gruwelijk is gebeurd. Het museum had evengoed ergens anders kunnen zijn en dat vind ik jammer. Ik had graag echt gezien hoe de kazerne er toen uitzag en niet enkel op foto's.

Toch was het bezoek zeer zinvol en hebben we veel inspiratie opgedaan voor lesideeën en raad ik het museum iedereen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten