woensdag 2 maart 2016

Mijn familie tijdens de oorlog.

Mijn familie speelde een rol van betekenis in de oorlog.

De ouders van mijn moeder hebben nooit actief meegevochten in de oorlog want zij zaten nog op school en hebben de oorlog nooit van dichtbij gezien maar uiteraard merkten ze er wel iets van.

Bij de ouders van mijn vader is dit een ander verhaal.

Zij waren al ouder en moesten dus wel gaan helpen. Ze hebben beiden nooit gevochten maar mijn grootvader was een dokter in het leger en mijn grootmoeder was een verpleegster. Ze zijn elkaar zelfs tegen gekomen tijdens de oorlog en daar verliefd geworden op elkaar. Ik heb mijn grootvaders jammer genoeg nooit gekend. En ook mijn grootmoeder is gestorven toen ik nog jong was dus ik heb hun nooit kunnen vragen naar hun oorlogsverhalen maar ik ben wel trots dat er twee van hun het vaderland hebben geholpen en een verschil hebben gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten