donderdag 25 februari 2016

Dossin Kazerne

Dossin Kazerne:

Als extramurale activiteit ga ik samen met Rani de Dossinkazerne in Mechelen bezoeken.

Dit sluit aan bij ons thema omdat we gaan deels gaan werken rond de Holocaust.

De Dossinkazerne is een plek in Mechelen met een gruwelijk verleden. Tussen 1942 en 1944 vertrokken hier 25484 Joden en 352 zigeuners naar het concentratiekamp Auschiwitz - Birkenau.
Tegenwoordig is de Dossinkazerne omgebouwd tot een museum waar je wordt ondergedompeld in de geschiedenis over de Holocaust in België. Je komt te weten waarom België tot 1942 meewerkte met de Duitsers om de Joden uit te roeien en waarom de Joden werden achtervolgd.


Mijn verwachtingen:

Ik zelf ben nog nooit in de Dossinkazerne geweest en ben dus zeer benieuwd naar het museum. Ik denk dat het een diepe indruk op mij gaat achterlaten omdat je daar echt zeer goed de gruwel te zien gaat krijgen. Ik denk ook dat we veel uit ons bezoek gaan halen voor de taak.

Bronnen:

https://www.kazernedossin.eu/NL/Museum-Memoriaal/Museum/Inleiding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten