zaterdag 27 februari 2016

Oorlog in de klas

Ik denk dat het thema oorlog zeker een plaats heeft in aanbod van de lagere school.

Ik heb deze mening omdat dit nu eenmaal tot de geschiedenis behoort van onze wereld en hoogstwaarschijnlijk ook tot de toekomst. Het is belangrijk om te weten waarom deze oorlog werden gestreden en door wie. Ik vind dat we zo de slachtoffers moeten eren.

Een andere reden waarom ik vind dat dit thema aan bod moet komen is omdat de meeste oorlogen nutteloos waren achteraf gezien. Er zijn enkel maar verliezers. Als leerlingen tot dit inzicht komen dan is de kans net iets groter dat er ooit een vreedzame wereld komt. En ik ben van mening, hoe klein de kans hierop ook is, dat we die altijd met twee handen moeten grijpen.

2 opmerkingen:

  1. Rikkie, ik sluit me volledig bij jouw mening aan! Ook heeft het verleden het heden bepaald en kunnen de leerlingen zo het heden beter begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen